Odnos filozofskog savetnika i klijenta
[vc_row][vc_column][ultimate_heading source=”post_title” alignment=”left”][/ultimate_heading][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Jedna od osnovnih pretpostavki uspešnog filozofskog savetovanja i koučinga je uspostavljanje odnosa poverenja između savetnika i klijenta. Savetnik neće prosuđivati klijenta, njegove stavove i vrednosti, već će dosledno nastojati da mu pomogne da svoje stavove i vrednosti dovede na produktivan način u vezu sa okolnostima svoje situacije i da tu situaciju reši na način koji je najbolji za klijenta. Filozofsko savetovanje se odvija u prostoru koji se usaglašava s klijentom, a može se obavljati i na otvorenom prostoru, u šetnji, on-line putem skajp konsultacija ili kroz program čitanja koji će savetnik sugerisati klijentu.
Poverljivost svih komunikacija klijenta sa savetnikom, od prvog susreta nadalje, trajno je garantovana. Etički kodeks Američke asocijacije filozofskih praktičara (APPA), koji se primenjuje u SPPA, zabranjuje stavljanje bilo kog podatka ili sadržaja razgovora klijenta sa savetnikom na uvid bilo kom trećem licu pod bilo kojim okolnostima. Beleške koje savetnik može načiniti tokom savetovanja neće biti stavljene na uvid nikome osim savetniku samom. Savetnik je obavezan etičkim kodeksom da sve činjenice u vezi sa klijentom trajno čuva kao poverljive i privilegovane informacije koje nisu dostupne ni jednom trećem licu, pa ni drugim savetnicima.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]